środa, 30 kwietnia 2014

MAŁPA W TOBIE

Pewne dziewczyny chciały dobrze. Chciały przez sztukę, a może przede wszystkim rzemiosło, pracę rąk po prostu, dotrzeć do dziewczyn z warszawskiego pogotowia opiekuńczego. Wymyśliły, że wciągną je w tworzenie współczesnego obrazkowego pamiętnika.

Pochodną szczytnego celu jest konkurs otwarty na taką właśnie obrazkową rejestrację - pictrebooka, artbooka, czy też zina, jak go zwał, tak go zwał, coś z obrazkami, pomysłem i sercem lub umysłem - BOOK ME ONE. Całością zawiaduje Fundacja ONE, działają Monika Krzesiak i Kama Rokicka.  Szczegóły na stronie.

Polecam, bo jestem za robótkami; nie tylko ja. Także bohaterka mojego najnowszego artykuły dla „Magazynu o książkach dla dzieci i młodzieży RYMS":  Wyobraź to sobie, czyli rzecz o Lyndzie Barry.

Co daje tworzenie? Podobno może odblokować jednostkę psychicznie. Tak twierdzi Barry (a jeśli zna się jej biografię, łatwo w to uwierzyć) i propaguje nieświadome ruchy ręką, z których potem , być może uda się wysupłać jakieś kształty. Spirala.

A więc RYMS i BOOK ME ONE.

Odnajdźcie w sobie małpę.


Brak komentarzy: